ההקצאות בבית שמש • "שהעירייה תשלם את ההוצאות"

    גורמים בעיריית בית שמש ששוחחו עם אתר 'קול חי' אמרו כי "זו הזיה וחוצפה של החסידויות הללו, הם ממש חיים באיזשהו סרט שהעירייה גם תשלם את כל ההוצאות וגם תקצה להם את הקרקעות, אם הם לא יפעלו כמתוכנן נדאג שגם קרקעות אלו לא יהיו להם", אמר הגורם הבכיר המעורה בפרטים.
    יעקב גרודקה 6 Comment on ההקצאות בבית שמש • "שהעירייה תשלם את ההוצאות"

    במעמד שהתקיים לפני מספר חודשים, הקצתה עיריית בית שמש, קרקעות לבניית בתי תפילה ובתי מדרש בשכונות החדשות בעיר • אולם מתברר כי התושבים לא מסתפקים בכך, וכי הם תובעים מהעירייה לשלם את כל ההוצאות הנלוות • ומה תגובת העירייה?

    גורמים בעיריית בית שמש ששוחחו עם אתר 'קול חי' אמרו כי "זו הזיה וחוצפה של החסידויות הללו, הם ממש חיים באיזשהו סרט שהעירייה גם תשלם את כל ההוצאות וגם תקצה להם את הקרקעות, אם הם לא יפעלו כמתוכנן נדאג שגם קרקעות אלו לא יהיו להם", אמר הגורם הבכיר המעורה בפרטים.
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעמד חגיגי שהתקיים לפני מספר חודשים, הקצתה עיריית בית שמש בישיבת מועצת העיר, קרקעות לבניית בתי תפילה ובתי מדרש בשכונות החדשות בעיר, כאשר חודשים ארוכים קודם לכן הגישו החסידויות השונות בעיר בקשה לקבלת קרקע שתשמש אותם לכך, אלא ככל הנראה לא כולם מרוצים ממה שהם קיבלו ויש שדורשים מהעירייה אף יותר.

    במכתב שהגיע לידי אתר 'קול חי' שיועד לראש העיר מר משה אבוטבול, ונכתב ע"י נציגים משכונת רמת בית שמש ג' בעיר, המכנים את עצמם 'איגוד בתי הכנסת', ביקשו האחרונים מראש העיר לשלם לאלתר את ההוצאות הנלוות למעבר לבתי הכנסת ולפיתוח הקרקעות אותן הם קיבלו לאחרונה, וזאת בטענה כי מינו אותו לשליחם בעירייה וכי אין ביכולתם להשלים את מלאכת הבניה של בית התפילה.

    וכך נכתב "אנו פונים אליך כשלוחא דרבנן, כידוע לכבודו הוצאות הקמת בתי הכנסת הכוללים הקמת קראוונים, ריהוט, ציוד ועוד נפלו כולם על ציבור המתפללים כולם נרתמו לעזרה, וכעת המעבר להקצאות יגרום לכולנו להוציא סכומי כסף גדולים בנוסף לחובות הרובצים על כולנו".

    בית שמש

    "כנבחר הציבור המנווט את העיר, אנו פונים אליך שתפעל למען הציבור שבחר בך, ואנו דורשים שהעירייה תשלם את כל הוצאות המעבר, יישור השטח והכנת התשתיות, כמו גם דאגה לכל האישורים הנלווים, וכל ההוצאות הנלוות בהקמת בתי הכנסת, ובמידה ולא ימולאו דרישותינו, אנו נאלץ לשקול את המשך הליך המעבר בשיתו"פ עם העירייה".

    גורמים בעיריית בית שמש ששוחחו עם אתר 'קול חי' אמרו כי "זו הזיה וחוצפה של החסידויות הללו, הם ממש חיים באיזשהו סרט שהעירייה גם תשלם את כל ההוצאות וגם תקצה להם את הקרקעות, אם הם לא יפעלו כמתוכנן נדאג שגם קרקעות אלו לא יהיו להם", אמר הגורם הבכיר המעורה בפרטים.

    מדוברות עיריית בית שמש נמסר בתגובה לאתר 'קול חי' כי "עיריית בית שמש כייתר הראשיות המקומיות בארץ אחראית לפיתוח תשתיות במגוון תחומים מבני חינוך, טיפת חלב, מקוואות ועוד. כמ"כ בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון בכל שכונה נבנים שתי בתי כנסת לרווחת התושבים. אך כאמור בשכונות החרדיות זה לא מספיק, ושם נבנים בתי תפילה לרוב בעיקר ע"י עמותות או תורמים פרטיים, אי לכך וכרצון לסייע לעמותות אלו הקצתה העירייה את הקרקעות לבתי הכנסת המיועדים על כל המשתמע מכך, וכך נעשה גם ברמת בית שמש ג'".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      הדוברים מטעם העירייה שכחו שהקרקעות שהם הקצו לא שייכות להם. כל תושב שקנה דירה שילם על הוצאות פיתוח השכונה ועל מבני דת. כך שבפועל העירייה לא נתנה מאומה.
      כך יוצא, שבמקום לטפל בבעיות של השכונה שאוכלסה כבר לפני שלוש שנים ועדיין אין בה בתי כנסת נורמליים, מקווה ומוסדות לימוד, חוץ מהזנחה בניקיון, תשתיות, עצים, תחבורה וכו' הם עובדים בשיטה של "חוצפה שהם מבקשים" ו"ניקח להם את השטח" וזאת במקום לנסות לעזור.
      אפילו את האישורי בנייה הם לא הביאו. בבית שמש אומרים שאם זה היה ראש עיר חילוני כבר מזמן היה מוצמד לשמו רודף או עוכר דת. אבל הוא מאנ"ש אז מותר לו.

    2. 5

      הכתבה היא לא מדוייקת בלשון המעטה
      ראש העיר רק דואג לתמונות וביפרסום בכל מקום אפשרי אבל אותנו הישאיר יותר משנתיים בלי מקווה בלי טיפת חלב בלי גנים ובלי בית כנסת חוץ מגני ילדים ובית ספר
      הבית כנסיות רק מבקשים לישר את הקרקע ועזרה בתשתיות כמו שהעירייה עזרה לבתי כנסייות בשכונת חפציבה
      לא יאומן שעירייה חרדית מבזה ככך בתי כנסת
      תושב כאוב!

    3. 4

      העירייה שכחה לציין שמדובר בהקצאות זמניות וכי התושבים צריכים ליישר שטח ולשלם על תשתיות בשביל להתפנות משם בעוד שנתיים.

    4. 3

      לתומי חשבתי שאבוטבול פשוט לא מצליח לנקות את העיר כמו שצריך לאחרונה הזדמנתי לעיר הותיקה הלא חרדית נדהמתי מרמת הנקיון הכל מצוחצח כנראה שאת כל המשאבים הוא משקיע באלו שלא מובן מאיליו שיצביעו לו אותנו יש לו בכיס ולכן הוא לא סופר אותנו

    5. 2

      בתגובת העירייה נאמר: עיריית בית שמש כייתר הראשיות המקומיות בארץ אחראית לפיתוח תשתיות במגוון תחומים מבני חינוך, טיפת חלב, מקוואות ועוד
      נו בואו תעשו משהו. אין כאן פיתוח, אין מקווה ואנחנו מחפשים את המקום של טיפת חלב…

    6. 1

      ר' משה כדאי שתתחיל לדאוג לרמה ג' כמו כל שכונה אחרת בארץ, קרי ניקיון מבנים למוסדות ציבור טיפת חלב מתנס תחבורה סדירה….אולי באמת תצטלם קצת פחות ואז יהיה לך יותר זמן לעשות למען האנשים שתרצה מסתמא שיצביעו עבורך בבחירות הבאות.